سه عنصر مهم استراتژی فروش آنلاین در دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه خرید و فروش اینترنتی بخشی از زندگی کل مان شده است. برای سپریدن استراتژی های فروش اینترنتی خرید آنلاین لازم است که کسب و کارهای اینترنتی به اندیشه راحت بودن مراحل خرید آنلاین برای کاربران باشند. در واقع باید راهبرد فروش آنلاین خود را به گونه ای بچینند که فرآیند خرید آنلاین به سادگی اتمام پذیرد. در دیجیتال مارکتینگ اهمیت فرآیند فروش آنلاین و تجربه کاربران در این پروسه خیلی بالاست. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که امروزه مشتریان زیاد مستحضر تر از قبل هستند و قبل از اتمام خرید، بها و کیفیت فرآورده یا خدمات را با بها و کیفیت برندهای سایر سنجش می کنند.

استراتژی فروش آنلاین
چرا به استراتژی فروش آنلاین دربایستن دارید؟

گوشی هوشمند و تبلت ها همانند رایانه و لب تاپ در دسترس عموم پیمان دارند. اکثر افراد به علت مشغله یومیه بسیار خود به خرید آنلاین روی آوردند. راهبرد فروش آنلاین شما باید به قدری جذاب باشد که کاربر برند شما را نسبت به دیگر رقبا گزینش کند. هم چنین تنوع خرید آنلاین زیاد بیشتر از خرید سنتی است. شما در پهنا ۱۵ دقیقه می توانید قیمت یک فرآورده را در تارنما برند های گوناگون بیابید و آگاهانه تر از شیوه سنتی خرید کنید. اینترنت و دنیای دیجیتال مارا با امکانات جدید و سهولت آشنا کردند که خرید و فروش آنلاین نیز جزء این امکانات است. استراتژی فروش آنلاین برای شکوفایی خود به موعد و هزینه دربایستن دارد.

برای اینکه راهبرد فروش آنلاین شما کامیاب شود باید با نیازهای مشتریان سازگاری داشته باشد. برای به ثمر رسیدن این هدف، فقط حضور آنلاین کسب و کار شما کافی نیست. بعد از طراحی سایت و راه اندازی شبکه های اجتماعی و دیگر زیرساخت های مورد نیاز، برای جلب عقیده و اعتماد کاربران لازم است که برند شما، معتبر شناخته شده باشد و بتوانید ارتباط مناسبی با کاربران قصد خویش استوار کرده باشید. برای راه اندازی کسب و کار الکترونیکی و فروش آنلاین محصولات و خدمات لازم است که با الزامات اولیه آن آشنا شوید لغایت استراتژی فروش آنلاین کامیاب تری داشته باشید. پیش از آغاز ایده پردازی و برگزیدن استراتژی فروش آنلاین بعدی، شما را با این سه عنصر بایسته و ارزشمند در دیجیتال مارکتینگ آشنا می کنیم.
سه عنصر بایسته و ارزشمند دیجیتال مارکتینگ برای راهبرد فروش آنلاین
۱- بهینه‌سازی قیف فروش آنلاین

قیف فروش آنلاین دربرگیرنده همگی مسیرهایی است که یک کاربر می پیماید الی فرآورده یا خدمتی را از شما خریداری کند. برای اینکه راهبرد فروش آنلاین موفقی داشته باشید لازم است همگی این مسیرها را رسیدگی کنید و آنها را بازسازی کنید. بازسازی شما باید به نوع ای باشد که مشتری الی انتهای گذرگاه ارتباطی را بپیماید و میانی مسیر از خرید خویش پشیمان نشود. با معرفی قیف فروش آنلاین، از خواسته ها و نیازهای مشتریان در این راه آگاهی پیدا می کنید. شما باید لغایت حتماً ممکن پیماندن این مسیر را باید برای کاربران خویش راحت کنید.

گام های پیمایش قیف فروش آنلاین دربرگیرنده :

جذب کاربران
تبدیل کاربر به مشتری
فروش آنلاین
تبدیل مشتری به مشتری وفادار

در واقع دیجیتال مارکتینگ با سپریدن تبلیغات اینترنتی کاربران را جذب می کند و با جلب اعتماد کاربر و ارائه محصولات با کیفیت تر از رقیبان از کاربران مشتری می سازد. یک مشتری، اگر از خرید اولیه خود خوشنود باشد، احتمال این هست که باز هم از شما خرید کند. اگر برند شما به راستی خوب و باکیفیت باشد، مشتری همش از شما خرید می کند و به شما وفادار خواهد بود. یک مشتری وفادار برای برند شما تبلیغ می کند و دیگران را دلگرمی به خرید آنلاین از سوداگری شما می نماید. یک استراتژی فروش آنلاین خوب، قادر به حفظ توجه به چشم‌انداز از راه قیف فروش خواهد بود. در حالی که یک استراتژی فروش آنلاین عالی، آنها را به روشی که با برند همجهت باشد، حفظ خواهد کرد.
۲- فرآوری محتوایی که منجر به فروش آنلاین شود

محتوا می تواند استراتژی فروش آنلاین شما را تحت تاثیر قرار دهد. محتوای با کیفیت به کامیابی راهبرد فروش آنلاین کمک می کند و محتوای بی کیفیت راهبند پیشرفت استراتژی شما می شود. امروزه، مشتریان به تعقیب مطالب ساده نیستند. آنها مطالبی را دنبال می کنند که برای آنان کاربردی باشد و به درد کمینه یکی از مسائل آنها بخورد. محتوای با کیفیت ارزش برند شما را بالا می برد و تصویر احسان از بازرگانی الکترونیکی شما در ذهن مخاطب می سازد. وقتی تولید درونمایه به نکویی انجام شود، مشاهده خواهید کرد که این محتوا همگی مراحل قیف فروش شما را تحت کارایی خویش قرار می دهد.

برای تبدیل کاربر به مشتری و ساخت مشتری وفادار، محتوای شما باید شامل مطالب کاربردی باشد و یکتا از مشکلاتی را که کاربر با آن دست و پنجه نرم می کند حل کند. محتوای آموزشی، نمایشگر شما و برند شما را به عنوان رهبران در صنعت نمایش می دهد. در حالی که شما اغلب باید خویش را در حال کمک به دشواری ها مشتریان نشان دهید. متاوب چند نوع محتوای باکیفیت و کارساز در موفقیت راهبرد فروش آنلاین را به شما شناسایی می کند:
الف) وبلاگ

می طاقت گفت، وبلاگ و وبلاگ نویسی، موثرترین شغل برای تحت تاثیر قرار دادن فروش آنلاین است. ولی چگونه ؟

اگر در وب سایت کسب و کار خود تقسیم وبلاگ را تاسیس کنید به شما کمک می کند لغایت :

ترافیک سایت و رتبه سایت خویش را افزایش دهید.
بطور منظم محتوای مرتبط با کسب و کار را منتشر کنید و تکاپو آنلاین داشته باشید.
تصویر برند بازرگانی خویش را در شبکه های اجتماعی بهبود دهید.

تولید محتوای منظم در تارنگار نه فقط به برقراری پیوستگی اغلب با کاربران کمک می کند بلکه بخاطر حضور و کار و جنبش آنلاین، موجب اطمینان کاربران به برند شما می شود.
ب) رخداد و وبینار آنلاین

وبینار، محتوای آموزشی تصویری برای نمایش چشم انداز یک برند است. سوژه وبینار می تواند یک محتوای خوانا و یا یک رخداد یومیه در وب سایت شما باشد که نمایشگر تجربه شما در این صنعت بازرگانی است. اگر برای گزینش جستار وبینار به دشوار برخوردید، می توانید یک نظرسنجی آنلاین از کاربران خویش بگیرید و از آنها بخواهید که موضوعات پیشنهادی خود را به شما بگویند.
پ) پژوهش ها موردی و استشهاد اجتماعی

مطالعات موردی چه به اندازه یک پاراگراف و چه خیلی اغلب از آن، ابزار مفیدی در فهم بهتر منظره برند شماست. هم چنین، پژوهش ها موردی مشکلات کاربران پیشین را به همراه گذرگاه حل شما برای آن مشکلات کناره هم گذاشته و نمایش می دهد.
ت) روش های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ با جمع آوری ایمیل مخاطبان هدف، گذرگاه بازاریابی اینترنتی را تسهیل می کند. زیرا منظور اصلی بازاریابی، رساندن پیام تبلیغاتی به گوش کاربران هدف است. با داشتن ایمیل کاربران، رساندن پیام به دست آنان کار سختی نخواهد بود. پس از جمع آوری ایمیل کاربران، بصورت منظم ایمیل هایی با محتوای خبری، به روز رسانی، اتفاق و ترقی های برند خویش را به کاربران ارسال می کنید تا کاربران با کسب و کار شما اغلب در بستگی باشند.
ث) محتوای شبکه های اجتماعی

برای بسیاری از برندها محتوای خلاق و سازماندهی شده، بسیار کارساز در موفقیت راهبرد فروش آنلاین است. کار و جنبش آنلاین در شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به سوالات کاربران و هدایت آنان به مسیرهای ارتباطی منجر به افزایش فروش آنلاین شما خواهد شد. هم چنین علاوه بر اینکه کیفیت فرآوری محتوا در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است، سهولت به اشتراک گذاری محتوا در بین شبکه های اجتماعی نیز خیلی مهم است.

شما باید شبکه های اجتماعی که مخاطبان منظور شما در آنجا حضور دارند را بیابید و با حمایت همیشه و فرآوری محتوای منظم، نظر کاربران منظور خود را جلب کنید. شبکه های اجتماعی در افزایش اخطار کاربران از برند شما بسیار موثرند. محتوایی که به اشتراک می گذارید باید کاربردی، ارزشمند و مناسب برای دغدغه کاربران منظور شما باشد. در واقع محتوای پیشین بیان شده هم همین کارها را سپریدن می داد ولی شبکه های اجتماعی به برند شما کمک می کند الی با کاربران هدف خویش پیوستگی نزدیکتری داشته باشید. همین صمیمیت بیشتر با کاربران، منجر به خرید و فروش آنلاین می شود.
۳- استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی استراتژی فروش آنلاین

فروشندگان و بازاریابان آنلاین، روش تفسیر تکاپو های آنلاین مخاطبان منظور خویش را مدام تغییر می دهند. بر اساس دیتا های جمع آوری شده در حساب کاربری سوداگری در Google Analytics ، امروزه کاربران از برندهایی که تعامل احسان با آن ها داشته باشند، اغلب خرید می کنند.

دسترسی به این داده ها، به ساخت استراتژی فروش آنلاین کامیاب کمک می کند. با به کارگیری این اطلاعات، گام های قیف فروش خویش را شناسایی کنید. مسیرهای ارتباطی فروش آنلاین به برقراری وابستگی کاربر با برند شما کمک می کند. بعد از معرفی کانال های ارتباطی، به درمان و بازسازی مسیرهای آن بپردازید تا فروش آنلاین خود را افزایش دهید. یک استراژیست موفق با به کارگیری آلت آنلاین به تحلیل و تجزیه این اطلاعات می پردازد تا همگی جنبه های مهم در فروش را رسیدگی نماید. تحلیل اطلاعات کسب و کاری، به شما می گوید که چگونه چشم اندازها موجب صرفه جویی در زمان، افزایش راندمان راندمان و ارزشمند کردن برند خود می شوند.

نتیجه گیری

یک استراتژی فروش آنلاین کامیاب با فهم ریزبین نیاز، خواسته و خو های آنلاین مشتریان شروع می شود. با بهره گیری از دست موزه آنلاین برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تجاری و زیرساخت های شبکه های اجتماعی، می توانید :

قیف فروش آنلاین خود را بهبود بخشید.
راهبرد فروش آنلاین خویش را بهینه سازی کنید.
کسب درآمد بیشتری از فروش آنلاین داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: